Jak na
porządną Europejkę przystało, jestem uzależniona od picia kawy. Jedna, dwie,
pięć dziennie, Starbucks, Costa, McCafe, Nescafe, Jacobs, Lavazza… Dlatego
przeraziła mnie wizja roztaczana przez naszych chińskich wykładowców na UG,
jakoby Chiny były krajem tylko i wyłącznie herbaty. Herbata, szczególnie
zielona, to oczywiście jedno z pierwszych skojarzeń a propos Chin. Nie mam nic
przeciwko szklance herbaty, jednakowoż to nie to samo, co porządny kubek kawy,
szczególnie rano. Tak więc z duszą na ramieniu opuściłam akademik pierwszego
dnia pobytu, by odnaleźć się w…
…kawowym
raju! Na tylko jednej uliczce prostopadłej do bramy naszego uniwersytetu można
znaleźć ponad 10 stoisk z piciami na wynos. Soki, herbaty, smoothie, shake’i
oraz oczywiście kawy. A jedna lepsza od drugiej! Wymyślne, udekorowane, różno
smakowe, z dodatkiem syropów, polew, posypek, bitej śmietany i innych. Jakby
jednak to nie wystarczało europejskiemu podniebieniu, to warto nadmienić, iż w
samym tylko Pekinie Starbucksów jest więcej, niż w całej Polsce. Co
zaskakujące, są one głównie oblegane przez Chińczyków, i to po 30 (tu warto
nadmienić, że w Chinach nie istnieje subkultura hipsterów).
Przedstawiam
małą część ciągle powiększającego się zbioru zdjęć wypróbowanych przeze mnie
kaw oraz innych napojów dostępnych na stoiskach z piciami na wynos (jak
nietrudno się domyślić, zdjęcia pochodzą z mojego instagrama):
Moccha ze słoną bitą śmietaną i wzorkiem z kakao (12元)
Miętowo-waniliowe latte z bitą śmietaną (duża - 37元)
Moccha z czekoladą i bitą śmietaną (12元)
Mleczna herbata z tapioką (11元)
Karmelowe Cappuccino (12元)
Latte z białą czekoladą i syropem malinowym, bitą śmietaną i posypką malinową (34元)
*Maan Coffee - ekskluzywna sieciówka kawiarń, postawiłabym ją dużo ponad Starbucksa i Costę razem wzięte. Eklektywny design pomieszczenia, niesamowity wybór smaków kawy, europejski smak, ceny identyczne jak w europejskich sieciówkach
欧阳莲
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz